House of The rising sun

Jag ska söka till musikklass i vår, och då ska man på ''audition'' och jag funderar på vilken låt jag ska sjunga och spela på piano. så...
Jag frågade pappa: En bra låt till när jag ska söka till musikklass, vilken?
 
Och så sa han, House of the rising sun. den är från 1960 talet av animals.
Nja, den var itne så bra. Men när jag lyssnat på den några gånger så tyckte jag faktiskt att den var riktigt bra.
 
Jag sökte upp akorden och när jag börjat spela den på gitarr så var den ännu bättre!
funderar nästa på att söka med den låten, så fäst är jag vid den
 
 
 
Om du har en gitarr och kan spela akord, testa!
Den är jätterolig att spela. Och den låter mycket bättre när man sjunger själv! ;D
http://tabs.ultimate-guitar.com/a/animals/house_of_the_rising_sun_crd.htm
Texten på denna länk är fel men akorden är helt rätt, sök upp rätt text, jag lyssnade på texten och skrev av på ett papper istället.
 
När jag söker så ska jag nog spela akord på piano om det blir den låten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0